Motivasjon

Motivasjon = Drivkraften bak en viljestyrt handling

Jeg tror at alle sliter med treningsmotivasjonen sin fra tid til annen. Man kan ikke alltid ha den samme drivkraften, og alltid vre like giret p trene. Slik er det vel med alle ting?

Av og til er du kanskje litt trtt og sliten, og skulle helst ha blitt liggende i vertikal stilling p sofaenfra du har kommet hjem fra jobb og til du frer den vertikale stillingen videre til senga. Slik er det bare! Og av og til er det kanskje best lytte til kroppen og la den f hvile- men ofte er det "latskapen" som kommer frem i slike situasjoner. Not good!

Har du en slik lat og motivasjonsls dag br du prve snu tankene rundt til hva som er positivt med komme seg p trening likevel. Det som krever mest motivasjon er ofte bare det komme seg ut drene. Har du klart dette er det som regel ikke s vrst likevel. Slik er det i alle fall for min del ;)

Her er noen av grunnene til at du br komme deg p trening, selv om du helst fler for late deg.

Hvorfor trene?

  • Du forebygger sykdommer og helseplager. Beveger du deg mer, blir bde beinmassen og muskulaturen sterkere og tler mer belastning i hverdagen.
  • Du ker forbrenningen og gr ned i vekt. Regelmessig bevegelse gir tydeligere sult- og metthetsflelsen.
  • Trening gir kt utholdenhet, bde fysisk og psykisk
  • Du blir sterkere, bde fysisk og mentalt.
  • Trening gir mer overskudd, energi og humr, samt bedre konsentrasjonsevne.
  • Du fr bedre kontroll over pust og pustemnstre som styrer muskelspenninger i bryst, skuldre og mage.
  • Fysisk aktivitet gir bedre blodsirkulasjon.
  • Du kan ha bedre samvittighet dersom du koser deg med god mat (sjokolade, hihi)
  • Ikke glem den gode flelsen etter at du har trent!!!

I mine yne er det INGEN grunn til at jeg ikke skal komme meg p trening - utenom nr jeg er syk eller at kroppen bare trenger hvile :) Kroppen min har bare godt av det!

Tenker du p begynne trene, men sliter litt med motivasjonen? Pass p at du finner en metode som passer til DEG og som motiverer DEG!! Det er finnes mange metoder - det gjelder bare finne den som passer deg best :)

Jeg har en regel som kanskje kan hjelpe litt p motivasjonen, og det er planlegge!! Failing to plan = Planning to fail. Planlegger du treningsktene dine hver uke blir det vanskligere snike seg vekk - da ligger man jo bak planleggingen sin.. Har man planlagt trene blir kroppen psykisk og fysisk forberedt p at man skal p trening, noe som gjr hele prosessen lettere!

Her er noen bilder som motiverer meg til trene:









S.. Har dere motivasjonen til trene idag? Det har jeg!!

- Camilla :)

4 kommentarer

mylifeinparadiseworld

19.okt.2011 kl.17:21

Jeg mangler motviasjon men har gjerne lyst til forandre livet mitt totalt i positiv retning.. Da mener jeg med forandre kostholdet begynne med bygge litt muskler.. Syntes det er fantastisk sexy med jenter som er litt markerte, derfor vil jeg bli slik selv :) Det er en av grunnene til at jeg la deg til som venn, for kanskje f litt inspirasjon og motivasjon =)Er du flink p treningsplaner og hva man skal spise? Kan man forresten trene bort appelsinhud p beina ? :(

benedictestrening

19.okt.2011 kl.17:38

TAkk for et supermotiverende innlegg! Sjelden jeg mangler motivasjon til trening heldigvis!!

camillastrening

19.okt.2011 kl.21:32

benedictestrening: S bra du satt pris p det :) Skjelden jeg mangler den jeg ogs - men enkelte dager er litt tyngre enn andre!

camillastrening

19.okt.2011 kl.21:37

mylifeinparadiseworld: Hres bra ut at du vil forandre livet ditt til det positive og begynne trene :D Jeg synes veltrente kropper er noe av det peneste som finnes, og blir rett slett fasinert av muskler <3

Trenger du treningsplaner osv kan jeg anbefale deg www.iform.no ! Her finner jeg utrolig mange tips og rd :) Her str det ogs mye om kosthold.

Et tips jeg kan gi deg innen kosthold er at proteiner er VIKTIG!! F i deg mat med mye proteiner - gjerne proteinshake :)

Hvordan man trener vekk appelsinhud vet jeg ikke helt! Er nok kardio, styrke og kosthold som spiller inn der vil jeg tro :)

Skriv en ny kommentar

camillastrening

camillastrening

21, Tysvr

Jente p snart 22r. Bor med samboer i et lite hus p Karmy. Studerer p 3-ret, for bli frskolelrer. Ekstrahjelp som resepsjonist, og vikar i barnehage. Trener p UNO Gym & Nutrition :)

Kategorier

Arkiv

hits