Matplan

Poster matplanen min igjen jeg, siden det er en noen som spørr om hva jeg spiser!

Her er matplanen min som jeg skal følge fremover, slik at jeg får i meg nok næring. Kommer til å skru opp matinntaket enda mer etterhvert, men slik som dette SKAL det være nå. Dette er bare en minimum vel å merke, bare bra om jeg får i meg litt ekstra. Det viktigste er at jeg ikke går under!!

Frokost:

  • Havregryn = 50 gram
  • Varcil proteinpulver = 30 gram
  • BCAA Olimp = 3 stk
  • Olimp HMB = 2 stk
  • Omega 3 = 5 stk

Lunch:

  • Grove rug knekkebrød = 22 gram
  • Kalkunfilet = 30 gram
  • Mager gulost = 20 gram
  • Agurk = 30 gram
  • Omega 3 = 5 stk

Middag:

  • Kyllingfilet = 150 gram (råvekt)
  • Basmatiris = 40 gram
  • Mais = 60 gram
  • Isberg salat = 100 gram
  • ALA = 3 stk

Rett før trening:

  • BCAA Olimp = 4 stk
  • L-Carnitin = 1 stk
  • Jacked = 6 gram

Rett etter trening:

  • Exum Mass XXL = 60 gram
  • Nanox varcil proteinpulver = 20 gram
  • ALA = 3 stk

Kvelds:

  • Egg = 200 gram (råvekt)
  • Skummet melk = 40 gram
  • Kalkunfilet = 40 gram
  • Paprika = 20 gram
  • Mager gulost = 40 gram

Total i løpet av en dag:

  • Porsjoner = 984 gram
  • KJ = 7025
  • Kcal = 1679
  • Protein = 168 gram
  • Fett = 50 gram
  • Karbohydrater = 134 gram
  • Fiber = 11,4 gram

Prosenter næringsinnhold i løpet av en dag:

  • Proteiner = 47,64 %
  • Fett = 14,34 %
  • Karbohydrater = 38,02 %

Som dere ser skal mesteparten av kosten min være proteiner, og karbohydrater. Dette er fordi det skal være svært gunstig for bygging av muskler!

Så nå kommer jeg til å kjøre på med dette programmet fremover, og forhåpentligvis vil vekten stige i takt med at jeg blir sterkere, og at musklene kommer til syne :D

Gru-gleder meg jeg! Iiiik ;)


Dette bildet beskriver dette med maten godt for meg! Jeg må risikere litt for å vinne litt! No pain no gain!!

Når det er sagt er det ikke slik at jeg må spise AKKURAT det som har litt satt opp her, men om jeg velger å bytte ut noe skal det tilsvare det som er innholdet i det som står oppført her. Så da er det frem med vekt og kalkulator ;) hihi.. Skal det være så skal det være!

Kan helt ærlig innrømme at dette er mye for meg og svelge i løpet av en dag, med tanke på hva jeg har spist før. Men jeg er sta, og jeg skal klare det!!

Hvordan synes du at matplanen min så ut? Hadde du klart å følgt den?

- Camilla :)

14 kommentarer

Anja

30.okt.2011 kl.08:59

Hei hei:) eg trena styrketrening mandag, onsdag å fredagar, å kondis tirsdag torsdag å av å til søndaga. Går spinn/ pt på folkehøgskule! Så har eg bestilt meg whey proteinshake å fat burner kapslar. Er det bra med slik Shake? Eg har så lyst å få resultat men føle eg aldri får resultata eg ønske. + at eg føle eg får i meg for lite protein så derfor valgte eg det! Eg har som mål å ned i fettprosent å bort med magefett, og vil bli markert!

GG

30.okt.2011 kl.09:01

For et par mnd siden hadde jeg aldri klart det. Da hadde jeg nok grøsset av bare tanke på å skulle innta "alt det der". MEN nå har jeg heldigvis blitt mye flinkere til å spise mer. Det er vanskelig, men det må til. Jeg har som håp å kunne begynne med styrketrening igjen nå i november (har hatt treningsforbud pga spiseforstyrrelse), og da trengs det mat for å oppnå resultater.

Ønsker deg masse lykke til, og stå på! Dette kommer du til å klare du kjempe bra :-D

Anja

30.okt.2011 kl.09:06

Hei:-) eg trenar styrketrening mandaga, onsdaga å fredaga, og kondis tirsdaga , torsdaga å av å te søndaga. Har bestilt meg whey proteinshake. Lurte på om det har innvirkning til treningen, eller at eg oppnår gode resultat? :) har som mål og få ned fettprosenten, vekk med resten av magefettet og bli markert. Syns det er fint med jente som ser trente ut! Eg går spinn/ pt på folkehøgskule:)

Er redd for a eg blir feit av proteinshake! Grunnen til eg begynna på den er egentlig for å få i meg protein Pga de får eg ikkje nok i meg føle eg!

Du ser bra ut forresten så tenkte du kunne komma med svar:)

camillastrening

30.okt.2011 kl.09:08

Anja: Hei:) Ja, jeg vil si at proteinshake hjelper en GOD del, dersom du ikke får i deg nok proteiner gjennom mat!! Noen velger å bare få i seg proteiner gjennom maten de spiser, men da det kan være vanskelig til tider er proteinshake alfa omega. Jeg har merket stor forskjell på kroppen etter jeg begynte å bruke det. Resultater kom utrolig fort :) Nå skal jeg også bruke gainer/restutisjonsdrikk etter styrkeøktene mine. Dette er for at musklene skal bygges opp og ikke brytes ned. Skal vist være ganske bra for å få resultater av styrken :)

Anbefaler proteinpulveret "Nanox Varcil". Noe av det reneste du finner :) Du kan også finne gainer/restutisjonsdrikk i samme merket!

camillastrening

30.okt.2011 kl.09:11

GG: Så bra at du er blitt flinkere, og at du spiser mer nå :D Håper du kan starte med styrketreningen din som planlagt i November! Ønsker deg også masse lykke til, med både styrketreningen og spiseforstyrrelsen din :D No pain no gain!!

camillastrening

30.okt.2011 kl.09:14

Anja: Svarte deg litt på en annen kommentar også.. hehe.. Jeg hadde akkurat samme frykten som deg, redd for å legge på meg av shake. Det skjer ikke! Jeg lover deg :) Jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte være red for å drikke proteiner, og etter at jeg begynte har det bare gitt positive virkninger. Går du opp i vekt er det nok bare muskler = noe som er bra hvis du ønsker å bli mer markert :D

KingsPrincess

30.okt.2011 kl.11:25

I forhold til å gå opp i vekt er det altfor lite med 1600 kcal, men det er en god plan du har laget med tanke på innhold. Jeg sliter også med å få i meg nok mat, så å lage og følge denne planen hadde nok vært en god idé for meg også. Mengen kan man alltids skru opp etterhvert.. Lykke til!

Anja

30.okt.2011 kl.11:57

Tusen takk for svar! No vart eg letta:) bra det har positiv virkning! Har så utrulig lyst å få bort fettet på kroppen! Gleda meg for å så om eg ser resultat!

Men når burde eg ta shaken?:)

camillastrening

30.okt.2011 kl.12:30

KingsPrincess: Ja, det er for lite enda. Men for en jente som har levd på ca 900kcal, er det et steg i riktig retning :) Vi skal øke litt og litt, slik at kroppen min ikke får helt sjokk! Tusen takk, og i lige måde :)

camillastrening

30.okt.2011 kl.12:32

Anja: Jeg har tatt 30 gram til frokost, og 60 gram etter trening :) Men nå blir det 30 gram til frokost, og 20 gram etter trening + 60 gram gainer :)

Anja

30.okt.2011 kl.13:11

Okidoki!:) kor lang tid tar det før eg ser resultat?:)

camillastrening

30.okt.2011 kl.13:20

Anja: Det er nok individuelt. Men trener du hardt og rett, samt spiser bra utenom vil du nok se resultater ganske raskt ;)

Jeanette

30.okt.2011 kl.22:40

det var utrolig lavt kalloriintak hvis du har planer om å bygge muskler. mange fitnessutøvere ligger kun på det inntaket rett før konkurranse på diett. tren hard styrke slik du allerede er flinkt til og spis mer så tenker jeg resultatene kommer:)

camillastrening

31.okt.2011 kl.08:19

Jeanette: Jeg vet det :) Vi arbeider gradvis mot flere kalorier nå. Jeg har bare ligget på rundt 900kcal før, så dette er et stort steg i riktig retning :) Flere kalorier skal bli ;)

Skriv en ny kommentar

camillastrening

camillastrening

21, Tysvær

Jente på snart 22år. Bor med samboer i et lite hus på Karmøy. Studerer på 3-året, for å bli førskolelærer. Ekstrahjelp som resepsjonist, og vikar i barnehage. Trener på UNO Gym & Nutrition :)

Kategorier

Arkiv

hits